My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Experimenting with zippered pouches

Sinds ik een tijdje geleden een poepsimpel ritstasje voor mezelf maakte (gewoon hier te proberen), vond ik ritsen al een stuk minder eng. En het is zoals ze zeggen... oefening baart kunst. Stevig doortrainen is dan wel een must!

Ever since I made this easy peasy zippered pouch for myself (just try it yourself, here), I tought zippers weren't so scary anymore. It's a matter of practise makes perfect. So practising I did.


Ik experimenteerde een beetje met verschillende vormen en (zelf getekende) patroontjes. Dat was sowieso al best leuk, maar het is dan natuurlijk ook wel fijn als er iets uitkomt dat enigszins acceptabel is.

I experimented a little with dufferent shapes and patterns (that I drew myself). It was a very fun experience, but of course I'd like things to turn out well after  trying so hard.


Dit is resultaat deel 1. Ik ben niet ontevreden. Een klein ritstasje/handtasje voor aan je pols. Ik ben nog steeds zwaar verliefd op dit stofje. Maar aan de enorme lap die ik ooit kocht, komt nu echt een einde.


And this is result no.1, I am quite happy with it. It's a wristlet! I am still very smitten with this fabric, but unfortunately I have almost run out of it. Too bad!


Dit okergele stofje kocht ik op Van Katoen, echt super vind ik het!! Een passende rits vinden, bleek een onmogelijke opgave. Dan maar wild met felblauw. Is niet verkeerd uitgepakt volgens mij. Ik ben nog niet 100% tevreden met de vorm en het maak-proces (ritsen zijn nog steeds een beetje rare beesten), maar het gaat toch wel goed komen met mij en de ritstasjes.

This ocher fabric I bought in Ghent at the Van Katoen event, I love it. Finding a matching sipper however turned out to be impossible. So I went wild with blue. Not too shabby looking is it. I am not 100% happy yet with the shape and making process (zippers are odd animals aren't they), but I do feel confident that me and zippered pouches will turn out to have a healthy relationship.

Thank you Sugar Bee Crafts and JAQs Studio for featuring my wristlets!

33 opmerkingen

  1. Ik heb precies hetzelfde met die ritsen, maar het gaat steeds beter! Mooie stofjes!! En die okergele met blauw kan prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beiden heel mooi !!! mooie stofjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tasjes zien er hartstikke netjes uit, je wordt nog echt eens dikke vriendjes met ritsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn wel erg leuk! Mooi meegenomen dat je hebt kunnen oefenen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze super leuk geworden!
    En gewoon door gaan met die rare beesten dan geven ze zich uiteindelijk wel gewonnen!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ritsen ook doodeng! maar wil het binnenkort eens gaan proberen. Jou lukt het super, tasjes zien er geweldig uit! Wat heb je toch ook altijd leuke stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad super enig stofjes en ja het is al goed gekomen met je ritstasjes vind ik,Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't Ziet er ne leuke stof uit ^^! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love the floral fabric, Esther!!! I'm usually OK with zips, but sometimes they're not 100%. Where do you get your clasps from? I'm trying to find a good source and can't find them locally.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi tasje & vooral dat eerste stofje is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig goed gelukt, ik zou heel tevreden zijn met mezelf als ik dit geproduceerd had ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ken je ritsen aan de meter? Superhandig! Ik kocht ze bij kleurenmix.nl!

    Ooh, en dat eerste stofje: hemels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige stofjes en leuk, dat oker met die blauwe rits! Enne..gewoon doorgaan met die ritsten hoor, nog even en het is echt 'kinderspel', echt waar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. How pretty!! Nicely done, and I love the fabrics too!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze prachtig en nog erg handig ook. Eigenlijk kun je ze overal voor gebruiken. En die stofjes, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Cute little pouches Esther! I think everyone finds the same with zippers - they are so scary until you actually try them!


    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. These are adorable =) Love the fabric as well

    Visiting from Sweet Little Gals

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke tasjes :) en zulke leuke stofjes :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love this project, so cute and so useful too. Thanks for joining TTT. Hugs, marty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. They are great! I have wanted to make one myself. Have the fabric and zipper and pattern, but not the courage. Thanks I am going to do it now! I think!
    Blessings,
    Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super handig die tasjes en ook ik heb ze nog elke keer anders. hihi maar ik gebruik ze overal voor. zelfs mijn haaknaalden, borduurgaren, lekker handig om mee te nemen. LEUK HOOR! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Very nice, please link it up with me today at Wow Us Wednesday. Following you on Linky Followers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. They are beautiful! What a great job. I would never have guessed you were reluctant to insert a zipper. They look SO nice!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. So cute!!

    I would love for you to link this to my Flaunt It Friday link party! Also, follow my new blog Blissful Bucket List! :)

    http://www.blissfulbucketlist.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. These are beautiful! Love the fabrics. Thanks so much for stopping by Creative Thursday this week. I couldn’t do these parties without you. Can’t wait to see what you link up next week. Have a wonderful weekend.
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. These are adorable! I absolutely love the fabric choices you used. I'd love it if you'd link up at Off the Hook.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Your projects are always so well made and I love your fabric choices. Thanks for sharing on BeColorful.
    p

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schattige tasjes zeg, ben benieuwd wat je nog meer gaat maken met ritsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.