My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday: thrifted happiness

Er is maar weinig voor nodig om mij op een zonnige zondag richting Amsterdam te krijgen, als volleerd provinciaal. Genieten van al die aparte, leuke winkeltjes en boetieks die Utrecht niet rijk is, schrikken van trams (want die heeft Utrecht ook niet) en stiekem wensen dat je een kaart bij je had, omdat je anders de weg kwijt raakt. Een middag Amsterdam is sowieso heerlijk, maar met een reden als die van vandaag ga ik er helemaal graag heen: met een doel! Naar de boekpresentatie van Inghings: Kringloopgeluk.

Honestly, it doesn't take a lot to lure me to Amsterdam on a sunny afternoon like today. I am such a provincial girl. I love browsing all the quirky shops in our capital, trams startle me and I always wish I had brought a map, 'cause I always lose my way. Spending the afternoon in Amsterdam is great, but when I go there with a reason it's even better. Like today, 'cause I went to the book launch of Ingthings book: Thrifted happiness


vintage coffee cup

Normaal gesproken vind ik dat altijd heel eng: zo maar ergens naartoe gaan waar heel veel mensen zijn die ik niet ken. Met wie moet ik dan praten? En waarover dan in vredesnaam? Maar vandaag kwam dat helemaal goed. Ik zag een berichtje op Twitter van 2 blogsters die vanaf Utrecht vertrokken en ben gezellig met hen opgereisd. De presentatie werd gehouden in een hele leuke winkel in De Pijp: All the luck in the world. Vol met design en vintage geluk.

Normally I think it's very scary: going somewhere where I don't know anyone. I mean: who do I talk to and what about? But today that was a little different. I saw on twitter two blog ladies wre also going and leaving from Utrecht, so I met up with them and we travelled together. The presentation was held in the cutest shop: All the luck in the world. Filled with great design and vintage happiness.


vintage coffee cups

'Pak lekker een kopje en neem maar mee naar huis hoor, ik wil er straks geen meer zien', liet Ingrid meteen weten toen we binnenkwamen en haar feliciteerde met haar boek. Iedereen stond dus lekker thee of koffie te leuten uit een kingloop kopje, als dat niet volgens het thema was!

'Just take a cup and please take it home with you, I don't want to see any left after today', was what Ingrid said when we came into the store and congratulated her on her book. So everyone was sipping coffee and tea from a thrifted cup. Very according to theme!


brownies

Een ook de taarten (waaronder deze brownies), allemaal gemaakt door de fameuze Fem, waren niet te versmaden. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik voor twee stukken citroentaart ging, maar die citroentaart lag niet op zo'n heerlijk vintage bord.

And the cakes (as well as these brownies), all made by the famous Fem, were so good. To be fair, I ate two pieces of lemon cake, but the lemon cake wasn't on such a cute vintage plate.


All the luck in the world - Amsterdam

Het was een supergezellige drukte, met een héle hoop dames, enkele hanen en een paar ontzettend welopgevoede, vrolijke, lieve kinderen. Genoeg stof om over te praten was er zeker, want het bleek dat iedereen elkaars blog wel las of elkaar volgde via Twitter, Facebook of Instagram. Hilarisch!

It was such a fun afternoon and it was so busy, lots of ladies of course, only a few men and some really nice and cute kids. There were enough things to talk about, 'cause many of us found out we read each others blog or we follow each other on social media. Isn't that hilarious.


Kringloopgeluk - Ingrid

Maar het draaide natuurlijk allemaal om haar. Want Kringloopgeluk is een heerlijk boek. Deze foto nam ik stiekem, want Ingrid is vreselijk verlegen, maar wel heel vrolijk! Zelden iemand zo onvermoeibaar een persoonlijke boodschap in talloze boeken zien krabbelen.

But it was all about the woman on the right. Her book is really worth it. I had to take a sneaky shot of Ingrid, 'cause she's actually rather shy. But she has a great spirit: she was signing books and writing personal messages like I haven't seen it before.


All the luck in the world - Amsterdam

All the luck in the world - Amsterdam

Mocht je een keer in Amsterdam zijn, ga dan vooral even langs deze winkel. Tis zo leuk, en vlakbij de Albert Cuyp, dus daarna kun je daar lekker overheen banjeren en leuke jurkjes, olijven en noten scoren. Of gewoon een terrasje pakken in de buurt.

If you're ever in Amsterdam, just check out this store, It's very cute. And it's very close to Albert Cuyp market, so after you're done you can go there and buy some lovely olive and nuts, or maybe shop for dresses. Or maybe just have a drink outside in the sun.


Kringloopgeluk

Mocht je Kringloopgeluk (met heerlijke vintage plaatjes en leuke DIY's) nog niet hebben: hier is het verkrijg baar.

If it doesn't bother you that this book is in Dutch and you'd like to take a look: it's for sale right over here.

I hope you had a nice Sunday too!!

19 opmerkingen

  1. Jij hebt een heerlijke dag gehad!
    Fijne avond nog lekker nagenieten
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kringloopgeluk staat ook nummer 1 op mijn wenslijst van boeken. Ik heb op mijn blog net nog de "garenkaartjes" van het boek uitgeprobeerd.
    Kijk maar:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/04/garenkaartjes-naar-een-idee-van.html

    Verder ben ik zelf ook gek op Amsterdam. Dus het verbaast me niets dat je er een leuke dag had. Mooie winkel ziet het er ook uit. We hebben blijkbaar wat gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn de eerste foto's van de ingthingsboekreceptie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag van een leuk boeken feest!! Zodra ik terug ben in NL wil ik het boek ook graag hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag heb je gehad.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh daar had ik wel bij willen zijn, wat een gezelligheid, maar gelukkig heb ik het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke sfeerimpressie! Het ziet er erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi!
    I finally got the courage to compliment on your blog - I just love your writing (all those funny little stories) and I greatly admire your skill - sewing, crocheting and magazine-making!. I can't crochet at all (don't have the patience) and my biggest project in sewing was a pillowcase, so I just every morning make a cup of coffe and admire your new project :-)
    Last week I was in Amsterdam - it was my very first visit and very instant love. All those shops and small cafes, bicycles a and lovely people! Now I'm nagging my husband when we will make another trip :-)
    So - thank you for your blog and inspiration, mabe one day I'll be so handy too.
    Sorry for my english (it's definitely not my first language) and for my babbling :-)
    Zdena from Prague (Czech Republic)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik was er ook, ik ben degene die bij Ingrid met boek op de foto staat.
    het was idd een leuk feestje en bijzonder om al die dames in het echt te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm, en wie was jij nu, haha. Heb 'iedereen' niet gesproken, omdat ik op tijd naar huis ging. Wat prachtig verwoord met mooie foto's erbij. Even nagenieten.
    En ik ging trouwens voor de worteltjestaart, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn kopje #14!
    Ik vergat 'm mee te nemen, maar nu heb ik in ieder geval de foto nog ;-)
    En jij was dus één van die mensen die ik niet gesproken heb. Oef, wat waren we met velen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik vond het echt een retro-beautie! Jammer idd dat we elkaar niet spraken! Volgende boekenfeestje? ;-)

      Verwijderen
  12. Het klinkt als een supergezellige middag! Fijn om nog lang aan terug te denken en na te genieten lijkt me. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er uit als een heerlijke middag. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Visit from Insprie Me Monday.
    Would be nice if you can visit and link up at my blog.
    Have a great day.
    Nan
    www.blogshe.net

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's! Verbaas me dat ik gelukkig niet de enige ben die schrikt van de tram, bang is om geen plekje voor de auto te vinden...etc. Want Amsterdam die grote stad...haha
    Het was zeker een gezellige middag.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.