My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Absolutely stunning: emerald crochet shawl

Ondanks dat ik mijn blog 'Happy in Red' heb gedoopt, ben ik dol op groen. Dat heeft natuurlijk ook met die rode lokken te maken. Want alle tinten groen zijn per definitie 'mijn kleur'. Ik hou van groen en dan vooral van emerald (smaragd) groen: helder, fris en toch stoer. Dus deze sjaal moet ik beslist even met jullie delen.

Emerald Crochet Shawl, made in Scheepjes Alpaca Rythm | Happy in Red

Yes, I know I baptised my blog 'Happy in Red, but I do love green. That has to do with my ginger locks, as all shades of green basically suit me. All shades of green therefore qualify as 'my colour'. However, my favorite has to be emerald green. It's clear, fresh and also really bold. So when I came across this shawl, my heart nearly missed a beat, it's so pretty. 


Deze omslagdoek is te vinden in een klein boekje van Scheepjes. De boekjes worden om en nabij elke maand uitgegeven en er staat telkens weer een ander patroon in. Je krijgt het boekje gratis bij het garen van het desbetreffende patroon, of je tikt het patroon voor €1 op de kop. Lekker praktisch.

This emerald crochet shawl is a pattern by Scheepjes and sold in little booklets. These booklets are published more or less every month, and hold a different pattern each time. You get the booklet for free when you buy the yarn that's featured in the booklet, or you can buy or download the booklet for £1. 


Emerald Crochet Shawl, made in Scheepjes Alpaca Rythm | Happy in Red

Emerald Crochet Shawl, made in Scheepjes Alpaca Rythm | Happy in Red

Dit mooie patroon is gemaakt door Bernadette, misschien kennen jullie haar wel van haar blog en webwinkel Berniolie. Ik heb haar een keer mogen ontmoeten (en binnenkort zien we elkaar weer, hoera!) en ik vind haar ontzettend aardig én misschien wel één van de meest getalenteerde ontwerpsters op het gebied van haken en breien. Haar ontwerpen zijn altijd ontzettend verfijnd, onnavolgbaar chique, maar toch heel draagbaar. Daar houd ik echt van! Neem vooral even een kijkje op haar website, als je tijd hebt.

This lovely crochet shawl pattern is made by Bernadette, whom you already probably know by her designs that she publishes and sells over at Berniolie. I have met Bernadette once (and will again very soon, hurray) and she's just a lovely person, and maybe one of the most talented crochet and knitting designers out there. Her crochet and knitting designs are fine, oh so chique yet really wearable, such a perfect combination. I really like it. Take a look at her website if you have a minute.


Emerald Crochet Shawl, made in Scheepjes Alpaca Rythm | Happy in Red

Emerald Crochet Shawl, made in Scheepjes Alpaca Rythm | Happy in Red

Ik geloof dat ik trouwens ook een beetje verliefd ben op de fotografie, mooi hè (ook weer een echt mens en geen model). Deze omslagdoek is gemaakt met Scheepjes Alpaca, en daar maakte ik onlangs mijn Soft Shell Pashmina mee. Een garen waarmee je ragfijne en mooie designs kunt maken. Alpaca is heul zacht en heul warm. Ik heb een erg gevoelige huid, maar bij dit garen heb ik nergens last van. Echt fijn. Je kunt dit boekje kopen bij wolwinkels die ook Scheepjes verkopen, of het patroon downloaden via Ravelry.

I am also very much in love with the photography of this piece, isn't it enchanting (once again Scheepjes chose a real person over a model, I do appreciate that). The crochet shawl is made with Scheepjes Rythm Alpaca, which I recently used to make my Soft Shell Pashmina. This yarn is really great for making light and sophisticated crochet and knitting projects, it just oozes luxury and the price per ball isn't even that bad. If your worried about your skin, please don't. I have a very sensitive skin and I can wear products made with this yarn witout any problems. You can buy the pattern as a booklet here, or download the pattern in Ravelry

8 opmerkingen

  1. Ik ben ook gek op groen en vind de omslagdoek geweldig! Leuk dat je ons op de maakster wijst, ik ga eens op haar site kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Esther voor je lieve woorden. Ik word er wel een beetje verlegen van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig! Dank voor de tip.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is echt een hééééééééél mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat prachtig en de foto's dat blauw en groen zijn schiterend. Bedankt en groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Esther en je bent niet de enige die van groen houd. Ik hou ook van groen en voor mij betekend groen ook rust en balans. Mooi hé?

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sjaal en fotografie!!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je voor de tip. Ik vind het ontwerp echt prachtig. Helena, die ook een liefhebber van groen is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.