My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

New crochet pattern: Sea Shell Blanket

Willen jullie wel geloven dat ik eind november begon met het maken van dit patroon. Ik knipperde met mijn ogen en het was ineens maart. De deken zat altijd in mijn haaktas, maar er kwamen gewoon een heleboel projecten tussendoor. Maar hier is hij, de Sea Shell Blanket. En ik ben er zo blij mee.

Would you believe that I have started this crochet pattern back in november? I blinked and all of a sudden it was March. How did that happen? This crochet blanket was always in my project bag, but somehow a lot of other crochet projects needed my attention too. But here it is, the crochet Sea Shell Blanket. And I'm just so excited!


Crochet blanket pattern: Sea Shell Crochet Blanket | Happy in Red


Crochet blanket pattern: Sea Shell Crochet Blanket | Happy in Red


Kennen jullie het liedje 'I've got sunshine, on a cloudy day' van The Temptations nog? (Officieel heet het My girl, trouwens). Dat liedje heb ik zowat onophoudelijk geneuried tijdens het maken van deze deken. Want zelfs middenin de winter kreeg ik er nog een zomers gevoel bij. En dat wil je toch, als de regen de storm rond het huis spoken. Instant vrolijkheid, voor mij dan.

Do you guys remember the song 'I've got sunshine, on a cloudy day', by The Temptations? (Oficially it's named My girl, by the way). I pretty much hummed this song all through making this blanket. Even in the middle of winter I felt like it was summer. And that was a pretty good feeling, while it wa raining and storming outside. Instant happy feelings, for me.


Crochet blanket pattern: Sea Shell Crochet Blanket | Happy in Red

Deze gehaakte deken is gemaakt met Stonewashed (2 bollen van de volgende nummers: 801, 807, 811, 812, 815, 816), maar je kunt deze deken maken in garen waar je zelf graag dekens mee maakt. De Sea Shell Blanket heeft stevige zijranden, maar als je graag mooie randen om een deken haakt, dan heb ik in het patroon ook nog een tutorial toegevoegd voor een mooie rand.

This blanket was made with Scheepjes Stonewashed (2 balls of the following colours: 801, 807, 811, 812, 815, 816), but you can make this blanket in your favourite blanket making yarn. The Sea Shell blanket has very strong and firm sides, but for those who love including a lovely edging around their crochet blankers, I've added a tutorial for a very nice crochet blanket edge.

In het patroon beschrijf ik stap voor stap hoe je de deken maakt. Het patroon is beschrijving, maar er zitten ook haakschema's bij, voor wie dat prettig vindt. Het patroon bevat een paar bijzondere haaksteken en deze worden uitgelegd in het patroon.

The pattern includes, among other things, a step by step description on making the Sea Shell Blanket. But I have also added a couple of charts, for thos who prefer those. The pattern requires crocheting some special stitches and in the pattern I explain how you make those. 


Crochet blanket pattern: Sea Shell Crochet Blanket | Happy in Red

Ik heb het patroon helemaal vertaald naar het Nederlands (ja grappig hè, ik ga in het Engels zitten werken en dan terug naar Nederlands. Geloof me, het is één van mijn vele 'bijzondere' kanten!). Het hele Nederlandse patroon kun je vinden in mijn Etsy winkel. Als je het geduld niet hebt om zelf een deken te haken, dan vind je de deken zelf ook in mijn shop.

The pattern is available in English (US terms) in both my Etsy and Ravelry shop. If you don't have the time or patience to crochet an entire blanket, but you feel like some sunshine on a cloudy day, this crochet blanket is also availavle in my shop.  

Ik hoop dat jullie mijn deken mooi vinden! En ik wens jullie natuurlijk een heel zonnig weekend toe.

I hope you guys like my new crochet blanket! And of course I wish you all a very sunny weekend. 

14 opmerkingen

  1. Such a lovely blanket ! I would very much like to order the pattern, but first I have a question : what size is the blanket, please ?
    THANKS a bunch for your kind answer,
    In stitches,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nadine, thank you! The blanket is baby sized. You can find all the info when you click on the links at the bottom of my post. Have a great weekend!!

      Verwijderen
    2. Oh, and you will also find sizing info in the pattern to make this particular blanket.

      Verwijderen
  2. Lovely and cheery, has certainly brightened my day as really gloomy here in the UK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great pattern and a pretty color-combo, well done!

    Btw: I love "my girl", too - and now I've got it in my head!! :)
    "I-guess-you'll-say, what can make me feel this way..." *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap wel dat je vrolijk wordt van het haken van deze deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous mix of colours! It makes me think of deck chairs,sunshades and multicoloured towels. It also looks light so an ideal blanket for spring.

    keep well

    Amanda :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a fun blanket! The colors would brighten a room, without being gaudy. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely! I crochet and like the colors and the pattern.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous Esther, and love the yarn choice too! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The blanket is lovely with such cheerful colors!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!