My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Spring has sprung in this secret garden

Er stond één garen al heel lang op mijn lijstje om iets mee te maken: Secret Garden, van Scheepjes. Maar ik had niet de tijd, noch de inspiratie om een leuk project te verzinnen. Tot ik een paar kleurtjes bij elkaar zag en de inspiratie spontaan kwam. Zo fijn! Ik ben er slechts een paar uurtjes voor gaan zitten en ben nu al razend enthousiast.

Spring has sprung in this secret garden | Happy in Red

One particular yarn has been on my wishlist for quite a while now. I really wanted to make something with Secret Garden, by Scheepjes. But time wasn't my friend lately, so logically my inspiration was also pretty absent. But when I gathered a couple of colours together, a project sponaniously sprang to mind. Don't you just love how inspiration works? I've been working on this new crochet project for a few hours now, and I am already more than hooked. 


Waarom ben ik dan zou enthousiast over dit garen? Secret Garden is een bijzondere mix vezels: het bestaat voor 60% uit polyester, voor 20% uit katoen en voor 20% uit zijde. En dat maakt dit garen ontzettend bijzonder, glad en zacht, maar toch ook stoer. Een heel bijzondere samenstelling. Voorheen was Secret Garden alleen verkrijgbaar in garen met kleurverloop (de breisters hebben misschien de Shawl of Secrets al gezien of gemaakt), maar nu zijn er ook effen kleuren van dit garen verkrijgbaar.

So, why was this yarn on my list for a while? Well, first of all, Secret Garden is made from an interesting mixture of fibres. Secret Garden is made from 60% polyester, 20% cotton and 20% silk (yeeeesss silk). This makes it such an interesting yarn. It's smooth, soft, but also a but rugged. So, so interesting. Until a couple of months ago you only buy Secret Garden in multicolours (knitters amongst you may have already made the Shawl of Secrets). But now you can also buy this yarn in 8 solid colours.


Spring has sprung in this secret garden | Happy in Red

Spring has sprung in this secret garden | Happy in Red

Hoewel, effen kleuren. Dat is dus nog iets wat is zo leuk vind aan dit garen. Het is niet heel gelijkmatig en effen, het is een beetje gespikkeld en er zitten zo hier en daar vlekjes andere kleurtjes in. Het doet me een beetje denken aan tweed garen (waarvan ik ooit eens een mooie lange sjaal maakte, hier vind je het gratis patroon). En wie mij een beetje kent weet: ik houd van tweed garen. Nu is Secret Garden hier helemaal niet mee te vergelijken (veel zachter!), maar qua look wel en daarom ben ik zo benieuwd.

However, these solids are not that solid at all and that's the second reason why I want to try this yarn. Secret Garden is not very even, nor solid. It's a bit speckled and flecked with other colours. It reminds me a little of tweed yarn (like the one I made this lovely skinny scarf with, free pattern available). And if you know me, you know how much I love tweed yarn. Secret Garden is no tweed of course (it's so much softer), but the look just reminds me of it. That's why I was so curious about working with this yarn.


Spring has sprung in this secret garden | Happy in Red

Spring has sprung in this secret garden | Happy in Red

En tot nu toe valt dat dus helemaal niet tegen. Zoals je ziet is het effect tot nu toe echt heel mooi en ik zou willen dat ik het jullie ook kon laten voelen, zo zacht. Ik ben begonnen met Secret Garden 738, met de naam Whimsical Topiary. En ik heb er dus nog 3 mooie kleurtjes bij gekozen, zoals jullie kunnen zien. Mooi? Volgende week meer!

And so far, I am not dissapointed. Not at all. As you can see this yarn crochets up beautifully and I wish I could let you stroke what I have made so far, it's so soft. I have started my new project with Secret Garden 738, which is called Whimsical Topiary (I love the names of all these colours), and as you can see I picked three interesting matching colours. Do you like them? I hope so. More to come next week!

1 opmerking

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!