My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

There it is: the double salt shawl

Had ik twee weken geleden niet beloofd dat ik nog een weekje nodig zou hebben voor mijn sjaal klaar was? Nou, dat was een fijne theorie. Ik liep een beetje vertraging op, maar nu is hij klaar. Mijn nieuwe gehaakte sjaal: de dubbel zout sjaal. En het was alle moeite meer dan waard.

Crochet shawl: the double salt shawl | Happy in Red

Didn't I promise you guys two weeks ago that I would only need another week to finish my new crochet shawl? Well, that turned out to be a nice little theory. But I ended up needing just a little more time. But now that my Double Salt shawl is here, I can only say that it was worth the work (and hopefully the wait).


Ken je dat, dat je keurig de hoeveelheid garen hebt berekend die je nodig hebt? En dat je dat net 2 toeren van je allerlaatste kleur tekort komt? Gewoon, omdat je net wat losser bent gaan haken dan de bedoeling was? Dat had ik dus. Mooi balen! Er moest nog een bolletje roze bijkomen, maar ik ging nog op vakantie (naar Wenen en Bratislava, heerlijk!), en dus lag dat bolletje maar een beetje zielig op me te wachten totdat ik terugkwam. Maar daarna kon ik ook echt niet wachten om deze gehaakte sjaal af te maken.

You have probably been here: you've calculated exactly how much yarn you needed for your project and then you run out of your last colour, 2 rows before your done. That's such a frustrating moment! It probably happened because I started to crochet just that little more losely along the way. But fact is: I couldn't finish this shawl when I wanted to to. I had to order in another little ball of yarn, then went on holiday for a week (to Vienna and Bratislava, such fun!), and all the while my shawl was waiting for me to finish it. And now I have.


Utrecht | Happy in Red

Utrecht | Happy in Red

Dat Dubbel Zout, die moet ik even uitleggen hè? Het zit namelijk zo dat deze sjaal in een trapezoïde, of een parallellogram is gehaakt, zo je wilt. Nu was ik wereldkampioen helemaal niet opletten tijdens wiskunde, maar volgens mijn man (die mijn beter wiskundige helft is) klopt de benaming. Hij kwam dan ook met de naam voor deze gehaakte sjaal op de proppen, omdat zowel de kleurtjes als de vorm heb aan een dropje deden denken, een dubbel zoutje. Het is misschien wel 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een dubbel zout dropje at, maar ik kan nog precies voor de geest halen hoe ze smaakten. Nostalgisch hè? Een mooie naam dus.

Now, I probably have to explain the name 'Double Salt'. Well, this crochet shawl has the shape of a trapezoide, or a parallellogram if you prefer. I was pretty good at not paying any attention during my math classes, but my husband (who is the mathematical genius of us both) says the shape of my shawl is definately a parallellogram, so there you go. And a parallellogram is also the shape of the Dutch candy double salted liquorice, wich was oh so popular when I was growing up. It's at least 20 years ago since I last ate one, but I can still recall exactly how it tasted. Nostalgia, Dutch Candy and those Colours: yes, double salt is the perfect name for this shawl.


Crochet shawl: the double salt shawl | Happy in Red

Utrecht | Happy in Red

Mijn man was ook weer degene die mij, met engelengeduld, met sjaal en al kiekte gisteren, tijdens een flink rondje fietsen. Het was zulk prachtig weer, maar met de wind erbij was die sjaal toch eigenlijk nog wel heel fijn. Ik haakte deze sjaal met Scheepjes Secret Garden en ben druk bezig met het uitwerken van het patroon. Dit zal ik volgende week (ja, nu echt, beloofd!) met jullie delen.

My husband was also the one who (with his ever lasting patience) took some pics of me and this shawl when we went cycling yesterday. The weather was absolutely gorgeous, though with the strong wind I was pretty happy to have my shawl there with me. I made this shawl with Scheepjes Secret Garden (available here and here for US) and I am busy writing up the pattern. I will share the pattern next week (yes, this time I promise!) with you all. Stay tuned!

7 opmerkingen

  1. Ooooh! I think this might be my favourite!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is prachtig! Leuke foto's ook. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaal! De kleuren zijn super, lekker vrolijk! Fijne lentefotos's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, hele lieve comments allemaal! Super, dank jullie wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh my goodness! I remember those candies (or something similar we had here in the States). I was never a licorice fan but I remember wishing I was because I loved the colors! So maybe I'll make a shawl instead, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke royale shawl is het geworden! De kleurkeuze vind ik ook mooi, ongewoon maar ze doen het goed samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!