My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

5 ultimate summer crochet patterns

Puffen jullie ook zo met deze warmte? Mijn man verzucht dan altijd: 'Daar zijn wij Hollanders toch helemaal niet op gebouwd'. Nu hebben wij het geluk dat ons appartement behoorlijk koel blijft, dus ik kan gewoon prima doorwerken, maar ik ben toch zeker al in zomerse sferen geraakt. Maar hitte of niet: gehaakt wordt er en ik zie her en der online zo veel leuke zomerse patroontjes voorbij komen, dat ik dacht: hop, ik verzamel de leukste en deel deze met jullie.

5 ultimate summer crochet patterns | Happy in Red

Is there a heatwave where you live? In The Netherlands we're experiencing temepratures over 30C for over a week now and like my husband huffs and puffs: 'Oy, we're Dutch are not built for this!'. Luckily, our apartment is still quite cool, so I can sit here and work without too much fuss and heat or no heat: I still love to crochet. I've been seeing lots of great summer patterns online, so I thought I'd collect some fun ones and share them with you.

Crochet ice creams, photo by: Lady Colori | Happy in Red

Gehaakte ijsjes. Natuurlijk niet zo lekker als 'the real deal', maar wel een stuk beter voor het bikinifiguur natuurlijk! Deze foto vond ik bij Lady Colori, er zijn zoveel leuke patroontjes te vinden voor ijshoorntjes, bij Drops vond ik deze en deze. Handig als je, zoals ik, nog massa's Drops Paris hebt liggen.

Crochet ice creams! Aren't they cute? Not as good as the real deal of course, but a lot better for the size of my hips. For sure! I found this lovely picture at Lady Colori, you can find many ice cream crochet patterns online, like this and this one over at Drops. If you, like me, have lots of Drops Paris laying around crocheting ice creams will be a great stash buster too!

Crochet watermelon coasters, photo by Makes and Takes | Happy in Red

Als het warm is, eet ik me helemaal suf aan fruit. Aardbeien, kersen en meloen zijn absoluut favoriet. Ik vind het altijd jammer als de zomer weer voorbij is en al dat lekkere fruit weer een jaar op zich laat wachten. Deze simpele, maar leuke, watermeloen onderzetters van Make and Takes zijn echt geweldig!

On hot summer days I seem to be eating kilos and kilos of summer fruit, especially strawberries, cherries and watermelons. I always feel a little blue when summer is over and I have to wait another year for all that lovely fruit to be back in season. These simple, yet fun watermelon coasters by Make and Takes make me smile.

Crochet beach bag pattern, photo by: Daisy Cottage Designs | Happy in Red

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen strandmens. Dat komt door 1) mijn ongedurige natuur, ik kan niet zo goed stil zitten 2) mijn lichte huid, het gevecht tegen zonnebrand verlies ik vaak, hoe goed ik me ook insmeer en 3) overal zand, hm. Wat niet wil zeggen dat ik niet van een leuke gehaakte tas houdt. Ik kwam deze online tegen van Daisy Cottage Designs, volgens mij goed te haken met Drops Paris, of een ander puur katoen. Bloom van Scheepjes misschien, of Phildar 4.

To be honest, I am no beach person. That's because 1) I have a restless nature and I can't sit still for long 2) being a ginger, my skin is very light and sensitive and battling sunburn, all day long, is very tiresome 3) sand... everywhere. This doesn't mean that I can't appreciate a lovely beach bag. I found this one at Daisy Cottage Designs, and I think it would work wonderfully with Drops Paris or another chunky cotton like Scheepjes Bloom or Phildar 4.

Crochet hammock pattern, photo by Saar en Mien | Happy in Red

Toen ik deze gehaakte hangmat spotte bij Saar en Mien ging ik spontaan meten om te kijken of zoiets bij mij op het balkon past, maar helaas. Mijn groentetuin-op-het-balkon neemt inmiddels iets te veel ruimte in. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet wég was van dit patroon. Ook de kleuren zijn geweldig, helemaal in stijl. Het patroon is te vinden in Haken & Kleur Buiten.

When I spotted this crochet hammock over at Saar en Mien, I immediately measured our balcony to see if something like this would fit. However, my veggie garden is currently taking up half the space, so too bad for me and my hammock plans. I love the colors and the pattern. You can find the pattern in the Dutch book Haken & Kleur Buiten.

Crochet pattern espadrilles, photo by Schachenmayr | Happy in Red

Ik ben helemaal wild van espedrilles! Helaas heb ik nog geen paar in de winkels kunnen vinden dat mij kan bekoren, dus misschien moet ik dan gewoon een paar haken. Volgens mij kun je de zolen tegenwoordig gewoon zo los kopen, dus wie weet wat de mogelijkheden zijn. Ik vond in ieder geval een patroon van Catania, dus als je nog gemercieerd katoen in je stash hebt liggen: hop!

I am such a fan of espedrilles. Unfortunately, I haven't found a pair in the shops that I liked enough to buy. So maybe I should crochet a pair myself? I was told recently that you can just buy the soles, so that brings lots of possibilities! I also found this fun crochet pattern for espadrilles with Catania, so if you have mercerized cotton laying around, this is how you could use it.

Heb jij nog leuke zomerse haakpatronen gevonden? Ik ben benieuwd!

Have you found great crochet patterns for summer? Do tell!

10 opmerkingen

  1. Hoi Happy in Red, wat een leuk idee al die zomerse haakideetjes bij elkaar. Die tas vind ik super alleen met Engelse patronen kan ik helemaal niks. Heb je nog een tip voor me?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn patronen zijn altijd in het Engels én het Nederlands!! Overigens zijn Engelse patronen erg gemakkelijk hoor, misschien handig om zo'n overzichtje te hebben met de vertaling van de verschillende steken.

      Verwijderen
  2. O, die espadrilles zijn wel heel erg gaaf, zeg! Prym blijkt die zooltjes te verkopen. Die moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, kijk... daar kan ik wat mee :-) Ik heb alleen de neiging om met het 'mat' katoen te gaan haken, bijvoorbeeld Cotton8 ofzo...

      Verwijderen
  3. Superleuke dingen allemaal! De hangmat staat in hun boek en ik vind m geweldig... Alleen had ik juist alle hangmatten en de standaards ervoor weggedaan... Nu toch inmiddels een beetje spijt sinds ik het boek heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, dat is balen inderdaad! Dat soort dingen doe ik ook altijd, haha!

      Verwijderen
  4. Erg leuke ideeën allemaal!! Die ijsjes zijn om op te eten! en de onderzetters ook, simpel maar zo vrolijk in die heerlijke kleuren, leuk voor in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great patterns - especially for the espedrilles.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de goede tips, die onderzetters zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De meloenen kwamen deze zomer al voorbij op internet, zo leuk! Zeker deze slinger: https://www.pinterest.com/pin/173177548148639288/
    Ze hebben me geinspireerd om een speeltje voor de huiskat in Griekenland te maken (gevuld met laurierblaadjes, http://kloskacreatief.blogspot.nl/2015/07/corchetonthego-deel-2.html).

    Ik wil ook nogsteeds espadrielles haken.....maar kom tijd te kort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.