My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crochet bags for summer: a crochet pattern

Meestal ben ik nogal van het tassen naaien. Als je niet te veel onderdelen hebt, gaat dat redelijk snel. Maar de laatste tijd heb ik ook het tassen haken goed onder de knie gekregen. Misschien herinneren jullie je mijn boodschappentas en vlindertas nog wel? Ik was dan ook erg vereerd toen ik, midden in de winter, werd gevraagd om wat lekkere zomertassen te haken, voor Yarn the sea edition.

Crochet Beach Bag Crochet Pattern, Yarn the Sea Edition (photo by: Scheepjes)

To be honest, I prefer sewing bags to crocheting bags. If you don't have too many parts to sew, you can easily finish a bag within and afternoon or an evening. And to crochet a bag takes a little longer. But since a year or so I am getting the hang of crocheting bags. Do you remember my crochet grocery bag and peacock butterfly bag? That's why I was very honoured to design a summer bag crochet pattern for bookazine Yarn, the sea edition.


Ik wilde tassen maken met een open structuur, maar niet zo maar een simpel 'netje', dat kan iedereen. Daarom is het een open structuur geworden met picotsteekjes en een bijzonder hengsel. Dat hengsel kun je natuurlijk zo lang maken als je zelf wilt, maar ik vond het wel leuk om hem lang genoeg te maken zodat ik hem schuinover kan dragen.

I wanted to make some bags with an open structure, but not just a simple net bag. That's why I have designed an open stitch with picots and a fun strap. You can make the strap as long as you like of course, but I like my bags to be cross body. 

Crochet Beach Bag Crochet Pattern, Yarn the Sea Edition (photo by: Scheepjes)

Crochet Beach Bag Crochet Pattern, Yarn the Sea Edition (photo by: Scheepjes)

Ik heb de tassen gemaakt met Linen Soft. Dat is niet zo zwaar, maar wel heel stevig en prima garen om een tas mee te maken. Je hoeft de de gehaakte tas niet te voeren, maar ik deed het wel en gebruikte daarvoor een super lichte rayon stof. Zo bleef de tas toch licht en beweeglijk. Je kunt hier zien waar je Linen Soft kunt kopen.

For the bags I picked Linen Soft, as it's a light cotton yarn, that is yet really strong. A perfect yarn for bag making I think. Now, you don't have to lign the crochet bag, but I did it anyway. I used a very light weight cotton fabric for ligning to keep the bag light and moving. 


Crochet Beach Bag Crochet Pattern, Yarn the Sea Edition (photo by: Scheepjes)

Je kunt Yarn, the sea edition kopen bij winkels die ook Scheepjeswol verkopen. Ik mocht de foto's die Scheepjes voor Yarn maakte gebruiken voor deze blogpost, erg aardig! Deze foto's zijn trouwens begin januari genomen op een Nederlands strand. Kunnen jullie het je voorstellen? Ik heb begrepen dat het op dat moment een schitterende zonnige dag was en dat het zo'n 5C was. Oh my, wat heb ik medelijden met het model! Maar wat laat ze de tassen mooi zien, ik ben er echt trots op.

It's possible to by the English version of Yarn, the sea edition online. It holds not only this, but other great crochet and knitting patterns, and the bookazine is just beautifully designed. Scheepjes, who is the owner of Yarn, has allowed me to use the pictures from the photoshoot of the bag. They were taken on a Dutch beach in January. It was a lovely sunny day, but I have heard that it was literally freezing that day! Oh, that poor model. I really, really feel for her. Bu she's showing off my bags show beautifully and that makes me really proud.

5 opmerkingen

  1. Goed idee om de tassen te voeren. Gehaakte tassen gaan vaak uitzakken en worden er dan niet mooier op. Door ze te voeren voorkom je het uitzakken voor een groot deel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrrr....5 graden en dan zo op het strand, maar het is haar niet aan te zien. Krijg helemaal het zomergevoel bij de foto en de tassen passen er helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tassen heb je gehaakt! Staat zeker nog op mijn ellelange to do lijst ;-)
    En wat een bikkel dat model !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad leuke tassen.
    Ik zal waarschijnlijk niet goed gelezen hebben, maar ik kan (de link naar) het patroon niet vinden.... Ik hoop dat ik het patroon kan bemachtigen zodat ik de tas kan gaan haken.
    Bedankt alvast

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad niet helemaal goed gelezen, Inge. Het patroon staat, zoals vermeld, in Yarn.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.