My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday: the last of this year

Wat vinden jullie van multi-coloured haakgaren en wol? Ik moet zeggen: ik was er altijd een beetje op tegen. Je weet immers nooit hoe de kleuren verspringen. En als je zelf verschillende kleuren garen hebt, kun je het tenminste zelf bepalen. Maar toen ik deze kleurencombi bij Veritas in Luxemburg zag, moest ik het toch even proberen. En tsja... ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind. Nog steeds geen enorme fan, geloof ik. En jullie? Overigens (ik weet dat de Belgische lezers nog wel eens klagen over de prijzen van Veritas), maar oh wat zou ik geven voor een winkel als Veritas in Utrecht! Zoiets kennen we gewoon niet in NL!

What is your opinion on multi coloured yarn? I have to say: I was never a big fan. You never know how the colors are going to work out in a pattern. At least when you have several balls of yarn in different colors you get to chose yourself how the color pattern will work out. But when I saw this ball of yarn at Veritas in Luxembourg I really wanted to try it out, I do love the color combo. But... still not a big fan. What do you think? Ooooh and despite my Belgian readers complainng about the prices of Veritas, I would kill to have a shop like that in Utrecht. We just don't have something like it in NL!


multi colored yarn

Nah goed, misschien is het wel een leuk wolletje voor sokken. Maar daarvoor heb ik denk ik niet genoeg aan één bol? Hm! Gelukkig had ik nog wat andere dingen om handen. Een aantal bestellingen in te pakken. Dat wordt morgen nog even gauw langs het postkantoor op het randje van het jaar.

Alright then, maybe I like it for a pair of socks. I just don't think that one ball of yarn is enough for a pair. Hm. Luckily I had other stuff to do too, like wrap up orders to be sent off. Gotta drop by the post office tomorrow on the edge of the year.


Gift wrapping

En dat mijn lief nu vakantie heeft, heeft ook zo zijn voordelen! Ik kon hem eens even meenemen naar de boer waar ik altijd groente en fruit koop. Leuk voor hem om een keer te zien waar de groente vandaan komt die hij 's avonds op zijn bord heeft en hij kon natuurlijk meteen even helpen sjouwen! Maar van het weekend dus wel ontzettend lekkere versie soep bij de lunch: wortel-tomaten met komijn en koriander.

And then there is the advantage of the man being home during the holidays. He went along with me to the farmer where I always get our fruit and veggies. It's nice for him to see where the food comes from that ends up on his plate for dinner and of course he could help me haul back all the groceries! But whe had really nice soup this weekend: carrot-tomato soup with cumin and coriander. Soo good.


Carrot - tomato soup with coriander and cumin


Wat deden jullie het laatste weekend van het jaar?
What were you guys upto the last weekend of the year?

18 opmerkingen

  1. meende da nu?? géén veritas??
    ik vind het wel mooie wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh... Geen receptje??? Ik ben gek op soep en deze ziet er heerlijk uit. Ik haak zelf nooit met gekleurde wol... Vind deze kleuren trouwens wel erg mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm - ek het ook 'n multicoloured bol om te probeer hierdie week. Eintlik werk dit vir my beter in brei.
    Hierdie naweek...het ek teruggevlieg uit Amsterdam na Suid-Afrika! En môre vertrek ons weer see toe vir 'n week voor die skole begin.
    Voorspoedige Nuwejaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal gek op gemeleerd garen. Ik vind het juist spannend hoe de kleurverloop eruit komt te zien.
    Er gaat inderdaad niks boven een eigen gemaakt soepje. Zo simpel en gezond.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like multi-colored yarn is it leaves me with fewer ends to weave. However--I DO say a lot of bad words if the colors don't go how I think they should.... So I suppose it's a love/hate relationship :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wel een erg leuk bolletje wat kleurencombinatie betreft. Zelf houd ik er ook niet zo van, omdat ik dan niet zo goed weet wat ik wanneer kan verwachten! Trouwens, de soep ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van multi colored garen. Ik maak er monstertjes en allerlei andere beesten van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het er toch leuk uitzien wat je daar hebt liggen. Maar wat heb je er eigenlijk mee gehaakt ?
    Veritas is inderdaad een leuke winkel, hij bestaat al langer dan ik leef. Van thuis uit, mijn moeder, mijn grootmoeder, werd er altijd naar Veritas gegaan voor fournituren, accesoires, .... maar inderdaad ze zijn niet goedkoop maar bij gebrek aan andere winkel met zulk aanbod ben je er dan toch klant. En tegenwoordig heeft iedere middelgrote stad ook zijn Veritas. 10 jaar geleden was dat enkel nog in de grote steden.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel ik heb een idee!! Jij krijgt onze Veritas en in ruil ik jullie Tiger?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je wat ik meestal heb met multicolor garen....sommige kleuren vind ik heel mooi en sommige minder....dus dat is bij altijd een beetje moeilijk. Toch vind ik je resultaat wel super mooi.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That is a beautiful colored yarn. That soup looks yummy now im hungry thanks lol

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevalligerwijs had ik een bijna identiek blogbericht in voorbereiding. Inmiddels heb ik dat toch ook maar gepubliceerd en daarin een link opgenomen naar jouw blog. Het dubbele gevoel over zulk garen is zeer herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik deel je gevoel over het garen. Laatst wel een leuke col gebreid van een multicolor wolletje.
    Die soep klinkt heerlijk en wat pak jij je bestellingen prachtig in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I've never got on with variegated yarn, but I think it's because I crochet, not knit. My mum knits with variegated yarns (clothes for babies mainly) and they look wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He Esther, volgens mij zit jij in een heerlijke creatieve 'flow', zoveel moois gehaakt en genaaid zie ik voorbij komen op je blog! Leuk hoor!!
    Wens je een superfijn en creatief 2013 toe en heel graag kom ik ook in 2013 weer regelmatig even langs op je blog om te lezen, kijken en genieten van al het leuks, moois en gezelligs hier!
    Enne...ben ook babymutsjes aan het haken, door jouw berichtje op Facebook. Leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh my goodness! Awesome article dude! Thanks, However I
    am encountering problems with your RSS. I
    don’t understand the reason why I can't subscribe to it. Is there anyone else getting identical RSS problems? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanx!!

    Stop by my weblog http://wiki.0x10c.ru/w/Участник:KianPrewi

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.